Użytkowników:
246
Artykułów:
20
Zakładek:
9
Odsłon artykułów:
68960

Jak do nas dojechać

agro.jpg

Informacja prasowa

Kraków, 9.04.2015 r.

PLATINUM Rider: nowoczesna paleta olejów do motocykli

Spółka Orlen Oil, czołowy producent olejów i smarów do motoryzacji i przemysłu, wprowadza do swojej oferty 8 nowych olejów z linii PLATINUM Rider: 6 do jednośladów wyposażonych w silniki czterosuwowe oraz 2 do jednośladów z silnikami dwusuwowymi.

 

Zgodnie ze zmianami przepisów, które nastąpiły w połowie ubiegłego roku, zezwolono na prowadzenie motocykli o pojemności do 125 cm3 i mocy nieprzekraczającej 11 kW osobom, które posiadają prawo jazdy kat. B od minimum trzech lat. Do tej pory prawo jazdy kat. B uprawniało do prowadzenia tylko motorowerów i skuterów o pojemności do 50 cm3. Taka zmiana przepisów już od lipca 2014 roku pozwoliła zaobserwować znaczny wzrost sprzedaży jednośladów. Różne źródła podają, iż tendencja wzrostowa utrzymuje się nadal i jest przewidywana co najmniej do końca 2015 roku. Największa sprzedaż dostrzegalna jest właśnie w segmencie motocykli o pojemności silnika do 125 cm3.

Obserwowane w branży motoryzacyjnej zmiany to również wyzwanie dla firm produkujących oleje silnikowe. Orlen Oil podążając za trendami na rynku nie tylko polskim, ale i europejskim podjął decyzję o rozwinięciu kompleksowej linii olejów silnikowych przeznaczonych właśnie do jednośladów, inspirowanych najnowszymi trendami technologicznymi.

Linia PLATINUM Rider obejmuje 8 produktów: 6 olejów do silników czterosuwowych oraz 2 oleje do jednośladów z silnikami dwusuwowymi. Oleje silnikowe typu 4T spełniają najnowsze wymagania jakościowe przede wszystkim API i JASO w różnych klasach lepkości. Oferta obejmuje zarówno oleje syntetyczne, półsyntetyczne, jak i oleje mineralne. Unikalna formuła olejów do silników czterosuwowych została opracowana w oparciu o technologię HTS – High Temperature Stability. Celem i zaletą wysoko zaawansowanej formuły HTS jest zapewnienie skutecznego smarowania silnika, sprzęgła oraz przekładni każdego jednośladu, nie tylko podczas jazdy w warunkach drogowych, ale także w ekstremalnych warunkach eksploatacji, takich jak motorsport. HTS to gwarancja maksymalnego wykorzystania mocy silnika, przy jednoczesnym zmniejszeniu osadów i skutecznym odprowadzaniu ciepła. Oleje z serii PLATINUM Rider posiadają gwarancję wytrzymałości potwierdzoną przez zespół motocyklowy „ORLEN TEAM”.

Unikalna technologia HTS to:

•zapewnienie doskonałej czystości tłoka;

•zwiększona stabilność termooksydacyjna oleju;

•wzmocniona odporność oleju na ścinanie w warunkach zwiększonego obciążenia silnika w wysokiej temperaturze;

•wydłużenie żywotności silnika;

•doskonałe smarowanie i ochrona sprzęgła i przekładni;

•skuteczna ochrona przed nadmiernym zużyciem przekładni;

• zwiększenie mocy i przyspieszenia silnika.

Szczegółowa klasyfikacja oraz rekomendacja oleju na stronie internetowej: www.orlenoil.pl

 

Wywiad z Kubą Przygońskim, zawodnikiem Orlen Team, ambasadorem olejów Platinum Rider. 

 

Jak wybrać motocykl? Co doradziłbyś początkującym motocyklistom? 

Przede wszystkim upewnij się, że motocykl pasuje do Ciebie, do Twojego temperamentu. Wybór jest ogromny – i każdy może coś dla siebie znaleźć. Lubisz długie trasy, ryk silnika, swobodę jazdy to pokochasz choppera. A jeśli targa Tobą zew wolności, pociąga Cię nieznane, pokonywanie wertepów, bezdroży – to wybór jest oczywisty – enduro. Motocykl musi pasować do Ciebie, indywidualnego stylu jazdy i warunków fizycznych. 

Co wpływa na osiągi motocykla? 

To miks wielu czynników. Wiele zależy od umiejętności, ale musi być także wsparcie technologii. 

Co jest ważne przy ekstremalnej eksploatacji silnika? 

Kiedy jedziesz przez wydmy Dakaru to w Twojej głowie toczy się ekstremalna walka, podobnie w silniku. Przeciążenia, maksymalny wysiłek, zabrudzenia. Naturalnie trzeba też zadbać o elementy silnika, żeby mieć radość z jazdy i przede wszystkim dojechać bezpiecznie do celu. Musisz mieć niezawodne wsparcie, także oleju. 

Co jest najważniejsze dla silnika w takich warunkach, jakie panują na rajdzie Dakar? 

Granica wytrzymałości dla zawodników startujących na Dakarze jest już nieprawdopodobnie wyśrubowana. Zwłaszcza motocykle poddawane są trudnym próbom podczas jazdy terenowej. Zapylenie, kurz, przeciążenia, albo odwrotnie wilgoć, mokre sprzęgło, zabrudzenia błotem. W takich warunkach od właściwego smarowania zależy ochrona silnika, zużycie elementów maszyny. 

Czym dla Ciebie jest jazda motocyklem? 

Wybrałem motocykle terenowe, ponieważ dzięki ich specyfice można jeździć praktycznie wszędzie. To wolność i niezależność - ograniczenia są tylko w Tobie. To zmagania, walka, mordercze przeprawy, ale również ogromna przyjemność jazdy.